نام مسئول واحد: فهیمه اسفندیاری بیات                                                                                                                  

مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

شماره تماس: 36240101-071

شرح وظایف :

· هماهنگی در تدوین بیانه های سازمان شامل چشم انداز، ماموریت و ارزشها

· هماهنگی با مدیران ارشد بیمارستان در خصوص کسب خط مشی ها و دستورالعمل های اجرایی و اهداف استراتژیک

· هدایت و هماهنگی بین واحدها در اجرای اهداف استراتژیک و عملیاتی

· پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت در سازمان و پایش شاخص های کیفی مرتبط

· کنترل و نظارت بر حفظ و ارتقا کیفیت خدمات در کلیه واحدهای بیمارستانی از طریق تعیین و پایش شاخص های مرتبط

· هماهنگی در اجرا و ارزیابی برنامه ریزی استراتژیک سازمان در کلیه واحدها

· سنجش میزان دستیابی به اهداف استراتژیک سازمانی

· همکاری در تدوین و پایش برنامه عملیاتی واحدها

· نظارت بر انجام امور کارشناسی و اجرایی در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی موجود به نظام اصلاح سیستم ها، روش ها و فرآیندهای مورد استفاده آنان در انطباق با اهداف، ماموریت ها و وظایف محوله

شرکت در جلسات مربوط به بهبود کیفیت و ارائه نظرات مشورتی و تخصصی

شناسایی، تدوین و مستندسازی فرایندهای بیمارستان

تهیه گزارش عملکرد دفتر بهبود کیفیت بیمارستان در مقاطع زمانی مختلف

شرکت در راندهای ایمنی و مدیریتی

تعامل و هماهنگی با مسئولین ستاد بهبود کیفیت دانشگاه

معرفی واحد

سلامت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین نیازها و اساسی ترین حقوق مردم به رسمیت شناخته شده است.

در این میان ، بی تردید فراهم نمودن مراقبت های باکیفیت و ایمن یکی از مهمترین وظایف متولیان امر به شمار می رود.

اعتباربخشی به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین روش های ارزیابی نظام مند مراکز ارائه خدمات سلامت ، زمینه پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و ایمن را به شیوه ای علمی فراهم می آورد.

تدوین و استفاده از خط مشی ها ، روش های اجرایی و دستورالعمل ها به منظور تبیین سیاست ها و تعهد به روش های اجرایی تدوین شده در هریک از بیمارستان ها به منظور تحقق نتایج مطلوب و متوازن مورد تاکید نظام نوین اعتباربخشی است.

ماموریت اصلی بیمارستان ، ارائه مراقبت و درمان به موقع ، ایمن و اثربخش است که این مهم با رهبری و مدیریت کارآمد و رعایت اصول اخلاق حرفه ای و بیمار محوری محقق خواهد شد.

در دوره چهارم اعتباربخشی ویرایش سال 98 ، 19 محور به عنوان مولفه های اصلی شناسایی شده اند که مشتمل بر110 استاندارد و 514 سنجه در سه سطح یک ، دو ، سه است.

با مدیریت مدیران ارشد و همکاری کلیه کارکنان در سطوح مختلف بیمارستان ، واحد بهبود کیفیت نسبت به پیاده سازی و نظارت بر سنجه های اعتباربخشی همکاری ، پیگیری و هماهنگی های لازم را انجام می دهد.