اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی

 

اعتباربخشی در نظر دارد میزان شایستگی مراکز آموزشی درمانی بررسی کرده و اعتبار آنان را تعیین نمایدو فرآیندی برای کنترل تضمین و ارتقا کیفیت نظام آموزشی در بیمارستانهاست .این فرآیند از فعالیت های مهمی است که اگر با اهداف مشخص، متدولوژی صحیح و اجرای درست انجام گیرد می تواند تاثیر مهمی در ارتقاء خدمات آموزشی و درمانی مراکز آموزشی و درمانی داشته باشد. واحد اعتبار بخشی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همزمان با طرح تحول سلامت شروع به فعالیت نمود.

در اعتباربخشی آموزشی، بیمارستان ها در 9 حیطه ذیل مورد ارزیابی قرار می گیرند:

1- حیطه مدیریت آموزش در بیمارستان های آموزشی

2- حیطه اعضاء هیئت علمی

3- حیطه فراگیران

4- حیطه مدیریت تسهیلات، فضا، امکانات، تجهیزات و منابع مالی و انسانی آموزشی و پژوهشی

5- حیطه برنامه ها و فرآیندهای آموزشی

6- حیطه آموزش فراگیران در بخش‌های اورژانس و پاراکلینیک

7- حیطه رعایت حقوق بیمار در فرآیندهای آموزشی

8- حیطه پایش و ارزشیابی عملکرد سیستم آموزشی

9- حیطه بیمارستان‌های آموزشی به عنوان عرصه پژوهش‌های بالینی

امید است که با یاری خداوند متعال این مرکز در ارائه آموزش بالینی موفق بوده و فراگیرانی وظیفه شناس داشته باشد که با الهام از اخلاق اسلامی در ارائه خدمات تخصصی به بیماران و حفظ احترام و تکریم ارباب رجوع ورعایت اخلاق بالینی درراستای انجام امور محوله وپژوهش های بالینی به منظور ارتقاء سلامت جامعه پر توان و کوشا باشند.

 

واحد توسعه آموزش بالینی