واحد بهبود کیفیت مرکز آموزشی درمانی شهید چمران شیراز |
مسئول واحد: فهیمه اسفندیاری بیات مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی شماره تماس: 07136240101 الی 6 داخلی 384 |
|
شرح وظایف: |
- هماهنگی در تدوین بیانه های سازمان شامل چشم انداز، ماموریت و ارزشها - هماهنگی با مدیران ارشد بیمارستان در خصوص کسب خط مشی ها و دستورالعمل های اجرایی و اهداف استراتژیک - هدایت و هماهنگی بین واحدها در اجرای اهداف استراتژیک و عملیاتی - پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت در سازمان و پایش شاخص های کیفی مرتبط - کنترل و نظارت بر حفظ و ارتقا کیفیت خدمات در کلیه واحدهای بیمارستانی از طریق تعیین و پایش شاخص های مرتبط - هماهنگی در اجرا و ارزیابی برنامه ریزی استراتژیک سازمان در کلیه واحدها - سنجش میزان دستیابی به اهداف استراتژیک سازمانی - همکاری در تدوین و پایش برنامه عملیاتی واحدها - نظارت بر انجام امور کارشناسی و اجرایی در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی موجود به نظام اصلاح سیستم ها، روش ها و فرآیندهای مورد استفاده آنان در انطباق با اهداف، ماموریت ها و وظایف محوله - شرکت در جلسات مربوط به بهبود کیفیت و ارائه نظرات مشورتی و تخصصی - شناسایی، تدوین و مستندسازی فرایندهای بیمارستان - تهیه گزارش عملکرد دفتر بهبود کیفیت بیمارستان در مقاطع زمانی مختلف - شرکت در راندهای ایمنی و مدیریتی - تعامل و هماهنگی با مسئولین ستاد بهبود کیفیت دانشگاه
معرفی واحد: سلامت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین نیازها و اساسی ترین حقوق مردم به رسمیت شناخته شده است. در این میان، بی تردید فراهم نمودن مراقبت های با کیفیت و ایمن یکی از مهمترین وظایف متولیان امر به شمار می رود. اعتباربخشی به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین روش های ارزیابی نظام مند مراکز ارائه خدمات سلامت، زمینه پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و ایمن را به شیوه ای علمی فراهم می آورد. تدوین و استفاده از خط مشی ها، روش های اجرایی و دستورالعمل ها به منظور تبیین سیاست ها و تعهد به روش های اجرایی تدوین شده در هریک از بیمارستان ها به منظور تحقق نتایج مطلوب و متوازن مورد تاکید نظام نوین اعتباربخشی است. ماموریت اصلی بیمارستان ، ارائه مراقبت و درمان به موقع ، ایمن و اثربخش است که این مهم با رهبری و مدیریت کارآمد و رعایت اصول اخلاق حرفه ای و بیمار محوری محقق خواهد شد. در دوره چهارم اعتباربخشی ویرایش سال 98 ، 19 محور به عنوان مولفه های اصلی شناسایی شده اند که مشتمل بر 110 استاندارد و 514 سنجه در سه سطح یک، دو، سه است. با مدیریت مدیران ارشد و همکاری کلیه کارکنان در سطوح مختلف بیمارستان، واحد بهبود کیفیت نسبت به پیاده سازی و نظارت بر سنجه های اعتباربخشی همکاری، پیگیری و هماهنگی های لازم را انجام می دهد. |